13.06.2023

Ordförandekonferens 12 juni

Ordförandekonferens den 12 juni är genomförd. Temat var "Tillsammans är vi starkare". Läs mer om vad som avhandlades via de presentationer som visades.
Följ länken så får ni mer info.
--------------------------------

Om Stockholm får O-Ringen 2027 känns det mycket motiverat att vi gemensamt börjar lägga en 5-årsplan var vi vill stå 2028. Att arrangera O-Ringen tvekar nog ingen på att vi kommer klara av – men vi kan göra mer än så. Vi kan redan nu börja jobba med vilka mål StOF och klubbarna vill sätta – vart vill vi stå 2028? Vi kan använda ett O-Ringen som en hävstång för att nå våra mål. Vilka delar av SOFT:s vision Kompassriktning 2030 är viktiga för oss i Stockholm?

Oavsett målen behöver vi inom StOF ett utvecklat samarbete, gemenskap och enhällighet kring flera frågor. Vi har i Stockholm förmånen att ha ett StOF-kansli som hjälper och avlastar klubbarna, men vi behöver kontinuerligt ställa oss frågan vad klubbarna själva vill fokusera på och vad vi vill att StOF gör.
Att det behövs samarbete kring olika initiativ för att främja orienteringen i Stockholm är ganska tydligt, men kan vi samarbeta mer och i nya former? Viktiga frågor vi har de kommande 5 åren är markfrågan och vår arena (där vi redan nu ser att vi behöver jobba mycket mer strategiskt och långsiktigt), ledarutveckling, hur blir vi fler (eller åtminstone inte tappar orienterare), förenkling av allt vi gör, osv. Ingen orkar med allt själv – hur kan vi tillsammans dra nytta av varandras kompetenser och resurser för att uppnå ännu mer tillsammans än vad varje klubb skulle kunna åstadkomma på egen hand?

Ovan frågor är det övergripande temat för StOF Ordförandekonferens måndag 12 juni klockan 18:30-21:00 och som genomförs på StOF kansli, Vretenvägen 4, Solna Strand.

Ta del av det detaljerade programmet med dagordning här

Anmälan: Via Eventor senast fredag 9 juni.

Kontakt: Lars Forsberg, StOF-kansli, 08-627 40 50, lars.forsberg@sdfstockholm.se

Varmt välkomna hälsar Stockholms Orienteringsförbund