Orienterings­löpning

Vi ska skapa världens bästa landslag över tid. Det är en av punkterna i Svenska Orienteringsförbundets vision fortsatt de kommande åren.

Landslaget 2024

Svensk orientering har som målsättning att ha världens bästa landslag över tid. Vi vill vara bästa nation på VM. Vi vill också skapa förutsättningar för våra landslag att vara världens bästa under kommande år. Vi ska nå målet tillsammans – med individer, föreningar och elitmiljöer som vill följa med på resan. Vi vill se att landslagsverksamheten är något som pågår 365 dagar om året – inte bara under de dagar som Svenska Orienteringsförbundet (SOFT) bedriver läger- och tävlingsaktivitet.

Landslagsledningen vill ha en dialog med alla som brinner för svensk elitorientering och vi vill informera och kommunicera hur vi tänker på ett öppet och tydligt sätt.
Delaktighet och inspiration till varandra är avgörande. Det handlar om att känna glädje, gemenskap och trygghet i satsningen mot att bli bäst i världen! Det handlar om att det vi gör skapar utveckling för andra.

Aktiviteter med öppen anmälan

Landslagsaktiviteter
Sprintsamling i Göteborg med öppna träningar 18-21 april - Inbjudan

Ungdoms-EM (EYOC) 20-24 juni, Polen