07.11.2019

Dags att fördela årets utmärkelser – rösta på dina favoriter!

Lördagen den 16 november är det dags att prisa de orienterare som gjort något utöver det vanliga i år. Här och nu kan du rösta på dina favoriter.

Vem är årets komet? Vilket är årets lag? Vem är årets långdistansare? Vem/vilka stod för årets prestation?

2019 har varit ett år fyllt av fantastiska prestationer, och inför höstsamlingen i Södertälje vill vi att du röstar på dina favoriter!

Omröstningen som pågår fram till den 12 november sker via Eventor. Klicka på följande länk, och tipsa gärna dina orienteringsvänner: https://eventor.orientering.se/Activities/Show/11141

De senaste åren har våra medlemmars röster vägts samman med hemlig jurys åsikter, och så blir fallet även i år. Orienteringssverige i stort, det vill säga alla medlemmar, har 50 procents makt och resterande delen av inflytandet har juryn. Våra utvalda experter (som inte jobbar på Svenska Orienteringsförbundets kansli) har en stor och bred kunskap om svensk orientering.

Många frågor söker sina svar så in och rösta!