03.07.2019

Nu är också juniortruppen uttagen till VM i MTBO

Mountainbikeorientering
Även juniorerna kör sitt VM i Viborg, Danmark den 28 juli till 3 augusti. Efter en del funderande är förbundskapten Peter Olsson färdig med uttagningarna. För killarna blir det fyra deltagare medan det för tjejerna blir två.
Flera av åkarna har varit med några gånger nu på mästerskap och några var även på MTBO-Campen i Danmark i våras så de vet vad som väntar. ”Vi hoppas givetvis på några fina placeringar och det finns bra chanser att vara bland de sex bästa och få stå på podiet. På herrjuniorstafetten kan det mycket väl bli medalj om laget håller ihop hela vägen”, säger Peter Olsson. Och ett viktigt budskap från förbundskaptenen är att även om vi hoppas på fina resultat så är det viktigaste att juniorerna får med sig internationella erfarenheter för att förbereda sig för senioråldern.
Herrjuniorer
Emil Arvidsson
Joel Ernstsson
Gustav Jonsson
Rasmus Nordgren
Damjuniorer
Alva Jonsson
Erica Olsson
Mer information om tävlingarna hittar du på arrangörens hemsida.