04.12.2019

Utökat samarbete mellan Svenska Orienteringsförbundet och Idre Fjäll

Svenska Orienteringsförbundet och Idre Fjäll har tecknat ett treårigt avtal som innebär ett fördjupat samarbete parterna emellan. "Fantastiskt kul att alla bitar är på plats", säger förbundschef Susanne Söderholm.

Det nya avtalet träder i kraft vid årsskiftet och innebär en ordentlig utveckling av det befintliga samarbetet.

Bakom avtalet ligger en ambition att synliggöra båda parter hos varandra samt att öka intresset för orientering hos barn och ungdomar. Genom samarbetet önskar båda parter dessutom utveckla och förbättra orienteringsprodukten på Idre Fjäll.

- Värdet på avtalet har ökat avsevärt och vi kommer framöver att ha väldigt stor nytta av varandra. Med ett Riksläger som växer för varje år ser vi fram emot att ytterligare utveckla orientering hos Idre Fjäll. Riktigt kul att få underteckna detta, säger Svenska Orienteringsförbundets chef Susanne Söderholm.

- Det känns riktigt spännande att fortsätta och fördjupa samarbetet med orienteringsförbundet. Orienteringen spelar en viktig roll i Idre Fjälls historia och nu ser vi fram mot att tillsammans lyfta sporten och gästantalet på Idre Fjäll, säger Tommy Halvarsson, marknads- och försäljningschef Idre Fjäll.

Idre Fjäll startade sin verksamhet 1968 och är en stiftelse bildad av Älvdalens kommun och Friluftsfrämjandet. Affärsidén bygger på att erbjuda genuina och prisvärda upplevelser året runt i äkta fjällmiljö. Den största målgruppen är familjer, följt av träningsgrupper inom idrott och företag. Idre Fjäll erbjuder mängder av aktiviteter året runt och boenden, aktiviteter, restauranger, butiker och träningsarenor är väl samlat inom gångavstånd. Idre Fjäll är stolt samarbetspartner till Svenska Orienteringsförbundet. Sedan 2017 hålls Svenska Orienteringsförbundets Riksläger sommar och vinter för ungdomar 13-16 år i Idre Fjäll.

Svenska Orienteringsförbundet består av 600 föreningar med 86 000 medlemmar. Vi är en idrott för alla, med framgångsrika landslag, en omfattande tävlings- och ungdomsverksamhet samt aktiviteter som hittaut, naturpasset och motionsorientering för allmänheten. Våra medlemsföreningar arrangerar varje år runt 600 tävlingar och stora evenemang som Tiomila och O-Ringen.