25.09.2024

Förändringar i truppen till JEC

På fredag startar Junior European Cup (JEC) i Österrike. I den svenska truppen har det nu blivit tre förändringar.

Det är Ludwig Rosen H18 som lämnat återbud och ersätts av Anton Jonsson OK Tyr. Även Klara Borg D20 har lämnat återbud. Hon ersätts av Tova Rangert IKHP. Det tredje återbudet är på Odin Ek H20 som ersätts av Wilmer Selin FK Göingarna.

Emma Martner är förbundskapten på juniorsidan och kommenterade truppen vid offentliggörandet.

– Vi reser till Wien med en stor trupp och det väntar tävlingar i tuff kuperad terräng samt en sprint. Vårt mål är att få fina prestationer och många lärdomar med oss hem. Det kommer också kunna leda till flera framskjutna placeringar. Det finns både en stark topp och bredd inom svensk juniororientering nu och det har varit en angenäm utmaning att ta ut truppen.

Se hela truppen till JEC genom att klicka här

På Österrikiska förbundets hemsida kan du se mer om JEC. Du kommer dit genom att klicka här