NordicWellness_SOFT
24.05.2024

Nordic Wellness bygger orienteringen starkare och blir förbundspartner

Svensk Orientering
En av Sveriges största gymkedjor, Nordic Wellness, blir ny förbundspartner och leverantör till Svenska Orienteringsförbundet. ” Det här är en perfekt match för att främja ännu mer hälsa och aktivitet”, säger Fredrik Tanfara, marknads-och försäljningschef på Svenska Orienteringsförbundet.

Nordic Wellness grundades 1997 på Hisingen i Göteborg där de än idag har sitt huvudkontor för Sverige. De är en av Sveriges största gymkedjor sett till antal klubbar – 336 från Luleå i norr till Ystad i söder och har fler än 500 000 medlemmar. Deras mission och vision är att skapa mer rörelse i vardagen och bidra till en bättre folkhälsa. Nu knyter de an till orienteringen och blir officiell förbundspartner och leverantör till Svenska Orienteringsförbundet.

– Svensk Orientering gör ett fantastiskt jobb i hela vårt avlånga land men vill också skapa en social faktor/mötesplats i samhället där ungdomarna och barn känner en trygghet & tillhörighet men också får utvecklas som människor. För oss inom Nordic Wellness känner vi stor tilltro till Svensk Orientering och det ansvar man tar i samhället. Vi vill gärna gå hand i hand med deras verksamhet och landslag och bidra med våra förutsättningar och vår kunskap inom träning & hälsa men också stärka vårt varumärke tillsammans, säger Magnus Gustavsson, head Of Sport, Nordic Wellness.
Fredrik Tanfara, marknads- och försäljningschef på Svenska Orienteringsförbundet:

– Jag är fantastiskt glad över att nu få presentera Sveriges största träningskedja som ny förbundspartner och leverantör till Svenska Orienteringsförbundet. Med våra 85 000 medlemmar och 550 föreningar över hela landet så är vi övertygade om att Nordic Wellness med sina fler än 300 kedjor är en ”perfekt match” för att främja ännu mer hälsa och aktivitet.

Enligt avtal så kommer Nordic Wellness även stötta landslagslöparna i orienteringslöpning på årsbasis och har ett stort värde för de enskilda aktiva, säger han och fortsätter:

– Nordic Wellness varumärke är starkt och de stöttar flertalet idrotter och stora klubbar i landet, att vi nu krokar arm för framtiden gör mig stolt och glad och jag ser fram emot att givande partnerskap framåt!

Fredrik Tanfara och Magnus Gustavsson.