VB2 _äldre

28.05.2024

Nu kan du söka Projektstöd 65+

Svensk Orientering
Projektstöd IF 65+ är en möjlighet för föreningar inom Svenska Orienteringsförbundet att utveckla sin verksamhet och locka fler medlemmar inom målgruppen 65+. Stödet syftar till att öka antalet aktiva seniorer inom orienteringen och utöka antalet föreningar som erbjuder verksamhet för denna åldersgrupp.

Ansökan och ansökningsperiod

Projektstöd IF 65+ pågår från den 15 april 2024 till den 31 december 2025. Ansökan är öppen till och med den 25 oktober 2025, eller så länge de tilldelade medlen räcker. Alla projekt ska vara avslutade senast den 31 december 2025 och återrapporteras omgående efter projektets avslut.

Alla föreningar som är anslutna till Svenska Orienteringsförbundet är välkomna att söka projektstöd. Ansökan kan göras löpande. Ansökan om projektstöd görs via föreningens egen sida IdrottOnline. Under fliken Idrottsmedel i IdrottOnline finns ansökningsformuläret Projektstöd IF 65+. Välj det sökbara område som är aktuellt för föreningens satsning och fyll i ansökningsformuläret. Här finns en manual för hur ansökan går till.

Två prioriterade områden

Öka antalet föreningsmedlemmar i målgruppen 65+:
Föreningar uppmuntras att skapa aktiviteter och program som attraherar fler seniorer till orientering.

Öka antalet föreningar med verksamhet för målgruppen 65+:
Målet är att fler föreningar ska starta och utveckla verksamhet specifikt anpassad för äldre orienterare.

På denna sida kan du läsa mer om Projektstöd 65+