21.08.2024

Sök LOK-stöd senast 25 augusti

Svensk Orientering
LOK-stödsansökan för våren 2024 ska vara inskickad senast den 25 augusti. Ansökan skickas in via er förenings IdrottOnline-sida.

Statligt Lokalt aktivitetsstöd (LOK-stödet) är avsett att stödja ungdomsverksamheten mellan 7-25 år i föreningarna. Bidrag utgår till ideell förening som är medlem i specialidrottsförbund (SF) anslutet till Riksidrottsförbundet (RF).

Var noga med att lämna in handlingarna i tid. För sent inkommen ansökan ger ett minskat bidrag och till slut inget bidrag alls enligt följande:

Sista ansökan 25 augusti
Om ansökan kommer in mellan
26 aug-1 sept minskas bidraget med 25%
2 sept- 15 sept minskas bidraget med 50%
16 sept- 30 sept minskas bidraget med 75%
Bidrag betalas inte till föreningen om ansökan kommer in efter den 30 september.

Läs mer om du ansöker om LOK-stöd här
Här kan du läsa om fler bidrag och medel din förening kan söka.