04.03.2021

Många kretsträningar stundar

Inför annalkande vår pågår förberedelser för kretstränaraktiviteter i åtta av distriktets nio kretsar. Det som erbjuds är i huvudsak teknikträningar och för genomförandet tas så klart höjd för gällande restriktioner.

Javisst! Inför våren 2021 har det tillkommit ytterligare ett par kretstränare som tagit sig an uppdraget att tillsammans med kretsen skapa bra tillfällen för extra teknikträningstillfällen. Exakt vad, hur mycket och när aktiviteter/träningar planeras i de olika kretsarna skiljer sig åt något men de flesta har redan nu programmet klart.

Förhoppningarna är att kretstränar-träningarna kan prioriteras av föreningarna så att det blir tillfällen som nyttjas i hög utsträckning. Inledningsvis kommer det troligen fortsatt vara svårt att ha träningen enbart vid en bestämd tidpunkt varpå flertalet kretsar planerar för att låta träningen tillhandahållas över flera dagar.

Deltagandet är inte heller enbart för ungdomar och juniorer utan alla som har möjlighet får så klart nyttja träningarna. Var dock noga med att följa de anvisningar kring deltagande som anges i träningens PM och/eller av föreningens ledare.

Nu anlitade kretstränare i Västergötland är:

Västra Skaraborg Niclas Tjernlund IF Hagen tjernlun@gmail.com
Östra Skaraborg Daniel Bogren IF Hagen danielbogren@icloud.com
Norra Skaraborg Daniel Bogren IF Hagen danielbogren@icloud.com
Södra Skaraborg Clara Jacobsson Tidaholms SOK Sisu claraj99@hotmail.se
Kind Emil Karlsson Hestra IF emil.trenningstorp@live.se
Mark Petter Bergstedt OK Räven petter.bergstedt@hotmail.se
Alingsås Jesper Sjögren OK Kullingshof jesper.sjogren93@gmail.com
GötaälvDal Viktor Wassén Haldens SK viktor.wassen@hotmail.com

Vill du få kläm på när det är kretsträningar i din krets så hör med föreningens ungdomsledare, de bör ha koll på programmet. Alla träningstillfällen ska också finnas i Eventor när det närmar sig aktuellt datum.

Hoppas det är många som får lite #merskärmtid i och med dessa krettränaraktivieter!

Håll i, håll ut, håll avstånd! Lycka till i skogen!