09.02.2015

Skånes OF 75:e årsmöte genomfört

Årsmötet inramades av sedvanlig prisutdelning till stipendiater, ungdomar, ledare och Årets Orienterare i Skåne med avtackning av Jan-Eric Nelking som avslutning. Jan-Eric tilldelades i samband med avtackningen en specialkomponerad Skånes OF-medalj.

25 klubbar hade hörsammat kallelsen till Skånes OF årsmöte i Åhus lördag den 7/2. Till att leda förhandlingarna valdes Kim Pettersson. Efter förmiddagens information och diskussioner runt verksamhetsberättelse för 2014, förslag från styrelsen, aktivitesplan för 2015 och budgetförslag klubbades punkterna på dagordningen snabbt igenom.
Valen till styrelse och kommittéer genomfördes också snabbt och smidigt. Jan-Eric Nelking och Erling Larsson hade till valberedningen meddelat att dei inte ställde upp för en ny tvåårsperiod. Till nya ledamöter efter dessa avsägelser valdes Magnus Nilsson, Lunds OK och David Bengtsson, FK Åsen. Magnus, som under en tid varit adjungerad att vara styrelserepresentant i junior-/elitkommittén fortsätter med denna uppgift. David blir tillsammans med Agne Bengtsson styrelsen representanter i tekniska kommittén. Från valen till de olika kommittéerna kan nämnas att Susanne Westergren Karlsson och Christina Segerslätt nu valt att lämna ungdomskommittén. I samband med att Kim avslutade årsmötet och tackade avgående ledamöter tilldelades Susanne och Christina Skånnes OF förtjänst plakett i silver för deras mångåriga, uppoffrande och förtjänstfulla arbete i Skånes OF ungdomskommitté.
Nya ledamöter i ungdomskommittén blir Susanne Andersson och Maria Delin båda PAN-Kristianstad, Kerstin Jensen, Skåneslättens OL samt Mats Orrhede, Helsingborgs SOK.
Då med ålderns rätt Jan-Eric nu lämnar styrelsen och tekkniska kommittén föreslog valberedningen att utöka tekniska kommittén med tre nya ledamöter utöver David Bengtsson som nämnts ovan är styrelserepresentant. Till nya ledamöter i kommittén utsågs Elinore Bjerstedt, Hässleholms OK, Louise Axelsson och Jesper Håkansson båda FK Göingarna. Dessutom kommer Roland Nilsson att vara adjungerad till kommittén med huvudansvar för Fyrklubbs.
Årsmötet beslutade också att "bryta ut" PreO ur tekniska kommitté. Detta efter ett en grupp PreO-entusiaster kommit in med ett förslag till styrelsen. Att ingå i denna nya PreO-kommitté utsågs följande ledamöter: Inga Gunnarsson, Pan-Kristianstad, Peter Larsson, FK Boken, Kjell Larsson, Brösarp och Ingela Ekelöv, Ringsjö OK.

Nedan följer några länkar till bilder från prisutdelningen: Foto: Mikael Gustafsson.

Prisvärda flickor Fr v: Tova Hermodsson, Lunds OK, Lovisa Weiden, Skåneslättens OL, Rebecca Harden, FK Boken och Linnea Rydlynd, Hässleholms OK.

Årets Ledare: Mats Nilsson, Helsingborgs SOK, Mats fick också ta emot priset till Årets arrangörsklubb i Skåne, Helsingborgs SOK.

Nicole Ljungdahl, Hjärnarps GH OL, Årets skånska orienterare, utsedd av Skånes OF PR-kommitté. På bilden har Nicole också erhållit pris ur Hans Modigs Minnesfond för sin 3:e-plats vid SM Ultralång i klass D20.

Fler Pristagare
Brönasjöpenningen: Julia Dahl, Helsingborgs SOK