24.03.2021

Anmäl ert lag till Stjärnkampen 2021

Nu laddar vi upp inför en ny säsong av Stjärnkampen full med nya spännande utmaningar och som vanligt ligger fokus på glädje och gemenskap. Säsongen startar den 1 april.

En ny säsong av Stjärnkampen är på ingång! I år blir stjärntagningen på våren och sommaren, vi startar på skärtorsdagen den 1 april och avslutar den sista september. Redan nu kan ungdomsledare anmäla ett lag för sin förenings träningsgrupp och har sedan en viktig roll som lagets administratör under hela säsongen.

Stjärnkampen är en föreningsutmaning som riktar sig till alla ungdomar i åldern 13 till 16 år, där ungdomarna tillsammans ska utföra olika uppdrag som belönas med stjärnor. Det finns totalt 40 uppdrag som ungdomarna med ledarens hjälp genomför tillsammans i gruppen. Uppdragen har ett mycket varierat innehåll och är också olika utmanande, men alla uppdrag syftar till att utveckla ungdomarna som orienterare. Gemensamt för alla uppdrag är att de fokuserar på glädje, gemenskap och utveckling. För varje genomfört uppdrag erhålls en stjärna, vilka det gäller att samla så många som möjligt av. Det lag som samlat flest stjärnor vid säsongens slut har störst chans att vinna ett besök från två av våra Stjärnkampen-ambassadörer, Lina Strand och Max Peter Bejmer.

Förra året lockade Stjärnkampen 44 lag som genomförde minst ett uppdrag, vi hoppas och tror att vi kan bli ännu fler. Hjälp gärna till att sprida ordet till andra föreningar så det blir en tuff kamp med många deltagare.

Som vanligt kan ni följa Instagramkontot @stjarnkampen under hela säsongen. Där publiceras bildbevis och ibland även lite matnyttig information. Anmälan och mer information hittas på stjärnkampen.se.