17.11.2021

Besked från RF om hemsideslösning före årsskiftet

På förbundet har vi påbörjat arbetet med ny hemsida. Riksidrottsförbundet meddelar att de ger besked om plattform i slutet på året.
Som vi tidigare berättat kommer Riksidrottsförbundet från och med 1 januari 2023 inte längre leverera hemsideslösningar till förbund och föreningar.

På förbundet har vi börjat formera arbetet framåt. Till en början leds projektet av Tomas Stenström, idrottschef och Caroline Karlsson, kommunikationsansvarig.

De har deltagit i ett antal informationsmöten och en workshop som Riksidrottsförbundet har anordnat.

Före årsskiftet ska RF lämna besked om vilken plattform RF väljer och även komma med en rekommendation till oss specialidrottsförbund.

Även vi på förbundet kommer före årsskiftet att presentera en mer utförligare plan för arbetet.

Som vi tidigare meddelat kommer förbundet inte att ta fram en webblösning för föreningar. Däremot är vår ambition att ta fram en eller flera rekommendationer till er föreningar. Detta hoppas vi kunna göra före årsskiftet eller i början av nästa år.

Har du frågor eller vill vara med och bidra med kunskap kring att bygga hemsida eller har tips på bra verktyg för att bygga en hemsida? Hör gärna av dig till kommunikationsansvarig Caroline Karlsson, caroline.karlsson@orientering.se 0768-084549.