06.10.2015

Dags att anmäla sig till höstsamlingen i Göteborg

Vill du lära dig mer om orientering och formtoppning? Vill du fira årets framgångar tillsammans med svenska orienteringslandslaget? Då ska du läsa det här – och anmäla dig till Svenska Orienteringsförbundets höstsamling i Göteborg.

Helgen den 13-15 november står orienteringslöpning i fokus på Scandic Backadal i Hisings Backa.

Lördagen den 14:e hålls den årliga OL-galan, då priser och stipendier delas ut under en gemytlig middag. Men helgen i Göteborg rymmer mycket mer.

Utöver tävlingskonferens, ordförandekonferens och landslagssamling anordnas en fullmatad tränar- och ledarträff och den är - liksom OL-galan - öppen för alla.

På tränarträffen, som pågår från fredag till söndag, föreläser orienteringsstjärnor som Maja Alm och Emma Johansson, men även orienteringstränare, beteendevetare och inspiratörer.

Formtoppning, träning och hälsa och orienteringsteknik är några ämnen som står i fokus – läs mer om tränarträffen här.

Klubbledare och tränare på alla nivåer välkomnas till en helg fylld av kunskapsutbyte och föreläsningar.

På OL-galan kommer orienteringslandslagets år att summeras och en rad olika priser och utmärkelser att delas ut. Bland annat ska följande frågor få sina svar: Vem är årets junior? Vem svarade för årets prestation? Vem är årets sprinter? Årets medeldistansare? Årets långdistansare? Årets komet? Årets lag? Här kan du själv vara med och påverka - delta i omröstningen som du hittar här.

Brinner du för orientering är Scandic Backadal ett trevligt ställe att vara på helgen 13-15 november. Du kan antingen ta del av hela programmet, inklusive OL-galan, eller så kan du vara med på galan och en föreläsning.

De olika alternativen ser ut på följande vis:
* Deltagande i tränar- och ledarkonferensen, inklusive OL-gala och två övernattningar: 2400 kronor (gäller boende i dubbelrum, enkelrumstillägg 600 kr).
* Deltagande enbart på OL-gala, inkl. middag: 400 kronor.
* OL-gala, inkl. middag samt en övernattning: 800 kronor (gäller boende i dubbelrum 300 kr extra för enkelrum).

Anmälan till OL-galan gör du här senast 29 oktober.
Anmälan till tränarträffen (inkl gala och övernattningar) sker här senast den 29 oktober.