20.11.2020

Dags för anmälan till Jec

Den 1-5 april ska Junior European Cup, Jec, avgöras i belgiska Durbuy är det tänkt. Intresseanmälan ska vara inne senast den 1 december. "Jag hoppas att det finns massor av tävlingsiver", säger juniorernas förbundskapten Kalle Dalin.

Sex tjejer och sex killar i HD18, lika många tjejer och i HD20 samt 3 tjejer och 3 killar i extraklassen HD21 för löpare födda -00 kommer att erbjudas plats på Jec 2021.

- Eftersom 2020 blev som det blev tycker jag att det är extra spännande att börja snegla på tävlingar under 2021, säger Kalle Dalin, förbundskapten för juniorerna.

- Den första tävlingen som våra juniorer får chansen att testa sig på blir Jec under påsken. Jag hoppas att det finns massor av tävlingsiver hos våra juniorer. Jag utgår ifrån att det blir många som för första gången kommer att få dra på sig landslagsdräkten och därmed lära sig massor på en sånt här äventyr.

Anmälan ska vara inne senast 1 december - mer information hittas HÄR.

Till sist några rader om coronapandemin. Eftersom läget i världen är väldigt speciellt kan det självfallet bli förändringar och i värsta fall kan tävlingarna komma att ställas in. Svenska Orienteringsförbundet följer händelseutvecklingen noga och följer alla de råd och rekommendationer som myndigheterna ger.