19.04.2022

Elittränarutbildningen 2022-2023

Nu finns chansen för dig som vill ta nästa steg som elittränare att utbilda dig på en spännande och bra utbildning med start i augusti 2022.

ETU är en vidareutbildning för tränare som arbetar med elitförberedande verksamhet eller är tränare på elitnivå. Utbildningen genomförs som en uppdragsutbildning vid Gymnastik och idrottshögskolan, GIH och förläggs till största delen på Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum Bosön. Programmet genomförs under en tvåårsperiod med tolv gemensamma tredagarsträffar.
Du kan läsa mer om utbildningen och anmäla dig senast 22 april här: https://www.boson.se/utbildning/omrade/idrottens-elittranarutbildning/

Intresseanmälan till utbildningen görs alltså direkt till RF – SISU på länken ovan.
Svenska orienteringsförbundet är sedan med i processen med vilka som skall bli antagna till utbildningen och kommer också i vissa fall kunna vara med och subventionera delar av utbildningskostnaden.

Denna utbildning ETU, elittränarutbildningen finns med som en viktig del i Svensk orienterings utbildningsutbud för orienteringstränare som totalt består av:
Barntränarutbildning (BTU)
Ungdomstränarutbildning (UTU)
Junior/senior-tränarutbildning (JSTU)
Elittränarutbildning (ETU, RF+SISU)
Du läser mer om alla våra utbildningar här: https://www.svenskorientering.se/Utbildning/

Om du har frågor eller funderingar kring Elittränarutbildningen eller annat som rör detta får du gärna höra av dig till hakan.carlsson@orientering.se