08.02.2018

Förbundsmötet 2018

Nu är anmälan till förbundsmötet den 17-18 mars öppnad.

Anmälan är öppnad

Varmt välkomna till Svenska Orienteringsförbundets förbundsmöte den 17-18 mars på Bosön, Lidingö. Vi inleder med lunch kl.12.00 på lördagen den 17 mars, därefter, kl.13.00, blir det några informationspunkter innan det formella förbundsmötet öppnas. Förbundsmötet avslutas kl.14.00 på söndagen den 18 mars.

Förbundsmötet är ett öppet möte och åhörare är välkomna att delta, boende kan bokas i mån av plats.

• Distrikten har totalt 69 ombud enligt röstlängd. SOFT står för kostnaderna för ombuden.
  • Åhörare som vill delta på mötet betalar självkostnadspris för boende och mat. Ta kontakt med marita.axelsson@orientering.se för mer information om kostnad.

Samtliga deltagare anmäler sig via den här länken senast den 28 februari.

• I anmälan väljer ombud förbund som organisationstyp och respektive distriktsnamn som organisation.
  • Åhörare väljer förening som organisationstyp, kommun och därefter föreningsnamnet som organisation.

För er som vill följa förbundsmötet men saknar möjlighet att närvara kommer vi att livesända mötet. Mer information om hur man får tillgång till livesändningen kommer närmare mötet.

• För er som reser via Stockholms Centralstation ta den röda linjen till Ropsten (kl.10.56), därefter buss 204 till Rudboda torg och promenera 1 km (ankomst ca 11.34). Önskas buss hela vägen till Bosön behöver ni ta den röda linjen till Ropsten en halvtimme tidigare (10.27) därefter buss 211 till Bosön (ankomst ca 10.56).
  • Ni som kommer med flyg via antingen Arlanda eller Bromma behöver ta er till Stockholms Centralstation för att sedan resa vidare.
  • För resande med bil hänvisas till karta

All information om förbundsmötet finns här: Förbundsmötet 2018.

I gällande stadgar finns information om ombud, vem som har rösträtt, föredragningslista osv.