27.07.2017

Fortbildningar för lärare i kart- och orienteringskunskap

Svenska Orienteringsförbundet erbjuder i höst nya tillfällen för lärare i grund- och gymnasieskolan till fortbildning för att ge inspiration till orienteringsundervisningen. Höstens orter är nu spikade, så även de flesta datum.

Hur kan jag med enkla medel lära ut orientering på ett roligt och inspirerande sätt?

Hur använder jag dagens teknik för att locka intresse och skapa mervärde i orienteringsundervisningen?

Hur kan jag bedöma elevens förmåga att orientera sig i närmiljö och obekant miljö?

Har du ställt någon av frågorna till dig själv och undrat hur du ska få svar på dem då ska du ta chansen att vara med på Svenska Orienteringsförbundets fortbildning för lärare. Följ länken nedan till sidan som ger mer information om kurserna och listar alla fortbildningstillfällen för hösten med vidare länkar till inbjudan/anmälan. Och du, se till att anmäla dig i god tid för att försäkra dig om en plats. I våras blev flera tillfällen fulltecknade.

Lärarfortbildningar