20.12.2015

Ge synpunkter på nya kommande kartnormen

Den nya kommande kartnormen, som går under arbetsnamnet ISOM 201X, har utkommit i en ny remissutgåva där nationsförbunden uppmanas att inkomma med synpunkter. Har du också synpunkter så tar SOFTs kartgrupp gärna emot dessa för att därefter göra en sammanställning i ett gemensamt dokument från Sverige.

ISOM är kort för International Specification for Orienteering Maps och X:et talar om att lanseringsår ännu inte är bestämt.

Sverige har tidigare gett synpunkter på den kommande normen efter diskussioner i olika sammanhang och efter diverse kartproblem som identifierats vid svenska förhållanden.

I samband med att IOF nu släppt den senaste remissutgåvan för kommande normen, kallad final draft, så ger man en ny uppmaning till nationsförbunden att inkomma med synpunkter. Har du också synpunkter så tar SOFTs kartgrupp gärna emot dessa för att därefter göra en sammanställning i ett gemensamt dokument från Sverige.

På nedanstående sida har det nya förslaget lagts ut tillsammans med annan information, bland annat kartexempel där kommande normen jämförs med den nuvarande.

Synpunkter skickas in senast den 4 januari via en e-postadress som också återfinns på sidan nedan.

- Gå till sidan om den nya kartnormen