22.10.2014

Ny hemsida för Swedish League

Swedish League har fått en egen hemsida där nyheter, program och annan information om ligan presenteras.

Ny sida med ny webbadress

Swedish League är en liga under vårsäsongen för i första hand Sveriges bästa seniorer och juniorer, men där också eliten från övriga länder är välkomna att delta. Finaltävlingen avgörs som en jaktstart.

Nu har ligan fått en egen hemsida som nås på swedishleague.orientering.se.

Hitta på nya sidan

All information om ligan hittas via menyn överst på sidan.

Ligans värdegrund och vad syftet med ligan är presenteras under Vad är Swedish League?.

Under För deltagare respektive För arrangör finns allt du behöver veta som deltagare respektive arrangör, t ex hur deltagarurvalet går till.

Aktuell ställning framgår alltid under webbsidan med samma namn.

Slutligen är all information från tidigare års tävlingar samlad under Tidigare år

Nyheter för 2015

Fortfarande återstår en del förutsättningar att bestämma för 2015, men redan har en del förändringar gjorts jämfört med tidigare år.

- Bland annat har vi utvecklat deltagarurvalet och gjort det tydligare med vad som gäller då en deltävling har World Ranking-status för seniorerna, säger Tommy Eriksson, Swedish League-ansvarig på Svenska Orienteringsförbundet.

Förutsättningarna för deltagare respektive arrangör är alltså uppdelade på nya sidan, precis som tidigare, men nytt är att några delar har lyfts ur som egna undersidor.

- Förhoppningsvis blir det lättare och snabbare att hitta. Går man väl in under För deltagare eller För arrangör så ska man inte behöva skrolla igenom en lång och diger text för att hitta det man söker efter, menar Tommy Eriksson.

En utveckling har också gjorts av det dokument som beskriver vad som ingår och inte ingår i den tilläggsavgift för högkvalitativa arrangemang som tas ut i samband med Swedish League. Här blir det också en höjning av anmälningsavgiften efter det förbundsmötesbeslut som togs i mars om nya anmälningsavgifter från och med 1 januari 2015. Här blir nya anmälmningsavgiften totalt 270 kr mot tidigare 240 kr.

Vad som inte är klart är en huvudsponsor för ligan.

- Här arbetar vi vidare och vår förhoppning är att ha klart med en sponsor i god tid före ligastart nästa år. Om vi kommer i mål med vår satsning på en webb- och arenaproduktion på flera utav deltävlingarna tror vi det kan öka sponsorintresset ytterligare, avslutar Eriksson.

Kontakt

Har du frågor kring ligan eller behöver komma i kontakt med någon framgår detta av sidan Kontakt.