Planscher till föreningen - Hitta rätt i Individuella utvecklingsplanen
23.06.2022

Planscher till föreningen - Hitta rätt i Individuella utvecklingsplanen

Beställ en uppsättning till föreningen och hämta ut under O-ringen.
Den individuella utvecklingsplanen har funnits ett tag nu och för den del där utveckling av orienteringsteknik beskrivs har förbundet tagit fram 11 planscher. De åskådliggör orienteringstekniska kunskaper och färdigheter inom delarna grunder, verktyg och genomförande uppdelat per nivå enligt färgskalan (8 planscher) samt sammanställt för alla nivåer men uppdelat på grunder, verktyg och genomförande (3 planscher).

Den modell för orienteringsteknisk inlärning som beskrivs i utvecklingsplanen har alltså ersatt utvecklingstrappan.

Planscherna är tänkta att placeras så att alla medlemmar kan se dem. De är utmärkta till att pryda väggarna i föreningslokalen eller klubbstugan och användas av både aktiva, ledare och föräldrar för att se, förstå och utveckla orienteringsteknik för respektive nivå.

Vi låter trycka upp planscher till de föreningar som önskar och det kostar inte föreningen något. Planscherna finns för hämtning under O-Ringen i SOFT:s mässtält under våra öppettider (se programboken).

Vi bekostar en uppsättning/förening. Vi skickar inga planscher. Om föreningen inte har någon som deltar i O-Ringen går det bra att låta någon annan representant hämta ut föreningens uppsättning. Meddela det i samband med beställning.

Sista dag för beställning är söndagen den 3 juli. Beställning via Eventor
Dagen efter produceras planscher motsvarande det antal beställningar som inkommit.
Collage Hitta rätt nivåer.png