26.03.2016

Vi vill vässa och bredda svensk orienterings utvecklingsplan – är du den vi söker?

Svenska Orienteringsförbundet omfattar fyra grenar – orientering, skidorientering, mountainbikeorientering och precisionsorientering – och Sverige tillhör världstoppen i samtliga. Parallellt med elitverksamheten strävar vi ständigt för att växa genom att attrahera fler. Nu söker vi en medarbetare som kan vässa och bredda vår individuella utvecklingsplan.

Svensk orienterings individuella utvecklingsplan har som övergripande funktion att alla ska kunna utvecklas utifrån sina förutsättningar och sin ambition. Utvecklingsplanen ska hjälpa utövare och ledare att förstå vad som krävs för att nå olika nivåer och hur man tar sig dit.

Utvecklingsplanen innehåller de senaste forskningsrönen inom för orienteringen relevanta områden, såsom fysiologi, psykologi, orienteringsteknik och utrustning. Planen ska kunna användas av utövare, ledare och utbildare och ska täcka in alla nivåer från nybörjare till elit. Barn-, ungdoms- och vuxenperspektivet ska också beaktas.

Uppdraget är att

• uppdatera befintlig utvecklingsplan genom att inkludera den senaste forskningen samt att bredda planen så att även bredd- och motionsperspektivet ingår. Uppdraget innefattar alla fyra grenar.
  • utarbeta och iscensätta en plan för hur utvecklingsplanen bäst sprids och implementeras i distrikt och klubbar.
  • ta fram en plan för hur forskning och utveckling ska bedrivas och hur denna inkluderas löpande i planen och utbildningarna.

Vem är du?
Du är bra på att koordinera grupper och människor och får ut det bästa av varje individ. Du får saker gjorda och är en skicklig kommunikatör, både i tal och skrift. Du gillar högt tempo och många kontaktytor. Du har erfarenhet från orientering. Det är även meriterande om du har jobbat med utbildning och utbildningsmaterial, digitala medier och projektledning.

Vad får du?
Närmast dig kommer du att ha en erfaren beställare och en styrgrupp. Utöver det får du även tillgång till spetskompetenser inom relevanta områden. Du kommer till en familjär miljö, där det är högt i tak.

Anställningsform och omfattning
Vi föredrar en halvtids projektanställning om sex månader. Vi ser gärna att du sitter på vårt kansli i Stockholm, men är öppna för att diskutera andra lösningar vad gäller plats, tid och anställningsgrad. Möjlighet till förlängning inom samma område finns.

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön