27.02.2020

Vill du leda vår inkluderingssatsning?

Ett av Svenska Orienteringsförbundets viktigaste mål är att vi ska bli fler och att orientering blir en idrott för alla. Nu söker vi en person som vill leda ett nystartat inkluderingsprojekt där syftet är att nå nya målgrupper.

Huvuddelen i tjänsten är att driva ett projekt inom området inkludering med målet att nå ut med orientering i socioekonomiskt utsatta områden. Du som söker har ett orienteringsintresse, du brinner för ökad inkludering, du är bra på att skapa goda relationer och får saker gjorda.

Svensk orientering har en stadig och positiv utvecklingskurva. Antalet medlemmar ökar för sjätte året i rad och allt fler upptäcker att det finns många olika former av orientering, men det finns grupper som vi inte når.

I jobbet som inkluderingsansvarig är ditt uppdrag att skapa förutsättningar för orienteringsföreningar att nå målgrupper som vi i dag av olika anledningar inte når. Huvudfokus blir att driva ett konkret projekt som syftar till att nå ut med orientering i socioekonomiskt utsatta områden. Du inspirerar de lokala orienteringsföreningarna att skapa orienteringsaktivitet och öka kunskapen om orientering utifrån de behov och förutsättningar som finns. Samverkan med andra lokala aktörer kan vara en framgångsfaktor. Målet är att fler ska kunna uppleva orientering i olika former.

I rollen krävs god kommunikationförmåga , känsla för struktur och framförhållning och en förmåga att få saker gjorda.

Som person trivs du med att jobba med människor, du är nyfiken och intresserad av att förstå och tillgodose personers olika behov. Du gillar att samarbeta med andra men är också bekväm att ta ägarskap och självständigt leda arbetet framåt.

Det är ett krav att ha kännedom om orientering. Det är meriterande med erfarenhet från alla former av inkluderingsarbete.

Du kommer att ingå i en idrottsenhet med ett tiotal medarbetare som bland annat jobbar med föreningsutveckling, utbildning, tävling , barn- och ungdomsfrågor och bredd och motion.

Ditt skrivbord står på Svenska Orienteringsförbundets kansli i Hammarby Sjöstad.

Arbetstider och omfattning
Projektanställning på heltid. I första hand ett år men med möjlighet till förlängning till och med 31 dec 2021.
Tillträde snarast.
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-20. Ansökan med personligt brev och cv skickas till e-postadress: susanne.soderholm@orientering.se