23.09.2017

Vill du vara med i utvecklingslandslaget 2018?

Sverige är världens mest framgångsrika orienteringsnation. Vill du också vara med i Blågult och göra en långsiktigt satsning mot toppen? Fram till 8 oktober kan du ansöka om att få vara med i vårt utvecklingslandslag.

Brinner du för att nå absolut världsklass som orienterare? Är du villig att göra jobbet?

2018 fortsätter Svenska Orienteringsförbundet den lyckade satsningen på ett utvecklingslandslag, och nu spetsar vi aktiviteter och läger ytterligare.

- Vi ser att utvecklingslandslaget är en väldigt stimulerande miljö. De flesta löparna i gruppen tar tydliga kliv framåt och utvecklingslandslaget har verkligen blivit det där naturliga trappsteget upp till den yttersta toppen, säger Susanne Barkholt Wiklund, förbundskapten med ansvar för utvecklingslandslaget.

Är du intresserad av att vara en del av utvecklingslandslaget så ska du ANSÖKA HÄR senast den 8 oktober. Truppen beräknas vara uttagen 12 oktober.

HÄR läser mer om vad din ansökan ska innehålla, vad en plats i utvecklingslandslaget kostar samt vilka aktiviteter och resurser som landslagslöparna erbjuds.