14.10.2022

Dags att nominera till Silva Care more

Många engagerar sig i frågor som rör miljö, inkludering och jämställdhet. Känner du någon som är extra engagerad och som du tycker ska belönas för detta? Missa i så fall inte att nominera personen till Silva Care more-stipendiet.

Varje höst delar Silva, tillsammans med Svenska Orienteringsförbundet, ut Silvastipendiet Care more till en person eller förening som gjort något extra för miljö, inkludering eller jämställdhet inom orienteringssporten. Det är i år fjärde gången stipendiet på 25 000 kronor delas ut.

- Vi på Silva är oerhört glada och stolta över att få dela ut detta pris. Priset är dessutom formulerat kring värderingar som kanske är viktigare att än någonsin att lyfta fram. Genom detta stipendium får vi chansen att uppmärksamma några av alla orienteringshjältar vi vet finns där ute, säger Richard Jägrud, vd på Silva.

För Svenska Orienteringsförbundet är de värden som Silva Care more-stipendiet står för viktiga för att svensk orientering ska bli en framtidens idrott.

- Med Silvastipendiet Care more vill vi tillsammans lyfta fram goda exempel på temat ”care more” för att inspirera och motivera personer och föreningar att satsa mer på dessa viktiga områden, säger Susanne Maarup, förbundschef för Svenska Orienteringsförbundet.

Nomineringar kan göras av vem som helst och mejlas till silvacaremore@orientering.se

Ange vem eller vilka du vill nominera och motivera varför. Skicka in senast den 4 november.

Beslut om vem som blir stipendiat tas av Silvastiftelsens styrelse strax efter nomineringstiden har gått ut. Stipendiet delas ut i samband med Orienteringsgalan den 19 november.

Läs om förra årets stipendiat:

2121: David Hector, Snättringe SK