28.11.2023

Dags att söka stipendier från Prins Bertils och Prinsessan Lilians idrottsstiftelse

Svensk Orientering
Nu är det dags att söka stipendium från Prins Bertils och Prinsessan Lilians idrottsstiftelse. Syftet med stipendiet är att ge ledare och instruktörer högre vidareutbildning, både nationellt och internationellt. Sök via Svenska Orienteringsförbundet senast 31 december 2023.

Stiftelsens ändamål är att främja svensk idrott genom stipendier till ledare och instruktörer för deras vidareutbildning, både nationellt och internationellt. Stipendiesumman är upp till 25 000 kronor per stipendium och är det  högsta ledarstipendiet som RF delar ut.

Ändamål för stipendiet
Ge ledare och instruktörer högre vidareutbildning, både nationellt och internationellt. Sökes av huvudorganisationer, förbund, föreningar eller enskild inom RF, SOK, Kungliga Automobilklubben (KAK), Kungliga Motorbåt Klubben (KMK), Svenska Aeroklubben, Livräddningssällskapet/Simfrämjandet (SLS) och Svenska Turistföreningen.

Ansökningsförfarande
Använd blanketten här och skicka ansökan till Susanne Maarup susanne.maarup@orientering.se
senast den 31 december. Svenska Orienteringsförbundet rangordnar sedan ansökningar och sänder vidare till RF. Besked till de som får stipendiet lämnas under senare delen av första halvåret 2024.

Anna Hansson, 2023 års stipendiat. Anna Hansson är aktiv junior- och ungdomstränare i SOK Viljan och är en av utbildarna i Svenska Orienteringsförbundets tränarakademi.