Gruppbild med Hanna Lundberg, Karolin Ohlsson och Johanna Ridefelt.

Bild: Svenska Orienteringsförbundet

27.01.2023

Garmin förlänger samarbetet som förbundspartner

Utomhusaktiviteter och navigation är två områden som ligger Garmin såväl som Svenska Orienteringsförbundet varmt om hjärtat.

Garmin blev ny förbundspartner 2020 och nu förlängs avtalet.

– Jag är väldig glad över att vårt fina samarbete med Garmin fortsätter, ett starkt varumärke med framför allt pålitliga och bra produkter som uppskattas av såväl motionärer som den yppersta eliten, säger Fredrik Tanfara, marknads- och försäljningschef på Svenska Orienteringsförbundet.

I samarbetet ingår att orienteringslandslaget har möjlighet att använda Garminklockor i både tränings- som tävlingssammanhang.

– Vi är mycket nöjda med att vi i orienteringslandslaget kan ha toppkvalitet på våra sportklockor, tack vare Garmin. Det är ett viktigt verktyg för analys både av den fysiologiska träningen och av orienteringstekniken. Det är kanon att vi har förlängt vårt fina samarbete med Garmin, säger Håkan Carlsson, landslagschef på Svenska Orienteringsförbundet.

Som en ledande global leverantör av navigationslösningar strävar Garmin efter att tillverka överlägsna produkter för utomhusaktiviteter, sport, bilar, flyg och sjöfart som är en grundläggande del av deras kunders liv.

– Vi på Garmin är mycket nöjda och glada över att samarbeta med Svenska Orienteringsförbundet ytterligare ett år, säger Mauricio Hultgren, B2B Sales Manager Nordic på Garmin.

– De flesta i eliten använder våra produkter och ger oss mycket bra feedback gällande användandet av våra mest avancerade produkter. Vår ambition är att våra produkter ska göra nytta för barn, ungdomar och vuxna i alla åldrar, och i många sammanhang.

– Att vi kan bidra till en bättre hälsa och friskare människor tillsammans med SOFT, det är riktigt bra!