10.02.2022

Junior- och seniorutvecklare sökes

Vi letar efter dig som vill jobba med individutveckling och våra utvecklingsmiljöer för att vi ska fortsätta att ha världens bästa landslag.
Svensk orientering har som målsättning att ha världens bästa landslag. Vi vill vara bästa nation på VM. Vi vill också skapa förutsättningar för att behålla den positionen över tid. Det innebär att vi jobbar för att alla som vill ska kunna utvecklas mot sin fulla potential inom orientering i utvecklande miljöer och med bra ledarstöd.
Vi ska nå målet tillsammans – med individer, föreningar och utvecklingsmiljöer som vill följa med på resan.
Vår ambition är att svensk orienterings individutvecklingsplan skall styra det vi gör i våra utvecklingsmiljöer runt om i Sverige.
Nu söker vi dig som vill arbeta med att behålla och utveckla våra juniorer och seniorer.
Om tjänsten
Uppdraget innebär att arbeta med individ- och ledarutveckling för juniorer och seniorer. Målgruppen är juniorer och seniorer som har en ambition att utvecklas som orienterare och innefattar allt från ”breddelit” till de som satsar mot världstoppen.
Du jobbar inom landslagsledningen och har ett nära samarbete med medarbetarna där, men också med idrottsenheten på förbundet, till exempel i utbildningsfrågor. Personalansvar och ansvarig arbetsledare är landslagschefen.
Tjänsten är en tvåårig projektanställning men med ambition om förlängning.

Arbetsområden som ingår i tjänsten:
• Säkerställa att individutvecklingsplanen uppdateras kontinuerligt på ett relevant sätt med evidensbaserad kunskap.
• Marknadsföra individutvecklingsplanen genom riktade insatser.
• Arbeta aktivt för att utvecklingsplanen ska användas på alla nivåer inom Svensk orientering.
• Ansvara för specifika utbildningsinsatser som exempelvis JSTU och U25-campen, men även hålla i digitala utbildningstillfällen efter behov.
• Initiera nya utbildningar om det framkommer behov.
• Uppdatera strategi för hur en god utvecklingsmiljö för orientering skall vara och vad den skall innehålla och implementera strategin i så många miljöer som möjligt.
• Stötta individer och miljöer i deras utveckling med riktade specifika insatser efter behov.

Den vi söker
Vi tror att du som söker har ett orienteringsintresse och brinner för individ- och ledarutveckling.
Du tycker om att arbeta med människor och har lätt för att etablera nya kontakter.
Du är kommunikativ och uttrycker dig ledigt i tal och skrift på svenska.
Du är självständig och trivs med att på egen hand driva arbetet framåt men gillar även att samarbeta med andra.
Det är meriterande med erfarenhet från projektledning, utbildningsinsatser och tränar- och ledaruppdrag.
Välkommen med din ansökan!

Om Svensk orientering
Totalt samlar Svenska Orienteringsförbundet över 81 000 medlemmar, vilket gör oss till ett av landets större idrottsförbund. Vi har fyra grenar; orienteringslöpning, skidorientering, mountainbikeorientering och precisionsorientering. Förbundet har en stabil ekonomi och drygt 20 medarbetare.

Placering
Svenska orienteringsförbundets kansli ligger i Hammarby sjöstad i Stockholm, men är du rätt kandidat är vi öppna för distansarbete från annan ort. Uppdraget innebär en del resor inom Sverige.

Anställningsform
Projektanställning på heltid i två år, med ambition om förlängning. Tjänsten kan komma att delas upp i flera deltider, så välkommen med din ansökan både om hel- och deltid är intressant för dig.
Tillträde snarast.
Fast lön.

Så ansöker du
Ansökan med personligt brev och cv skickas till hakan.carlsson@orientering.se
Vi gör intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista dag att ansöka är 1 mars 2022.

Håkan Carlsson, landslagschef, 073-692 27 31, hakan.carlsson@orientering.se
Lars Greilert, facklig kontakt Unionen, 010-476 53 66, lars.greilert@orientering.se