Starten på Tiomilas ungdomskavle i Skellefteå 2023.

Bild: Johan Trygg

26.03.2024

Ordinarie avgift för ungdomslag på Tiomila till 1 april

Tiomila har valt att behålla ordinarie anmälningsavgift för ungdomslag till den 1 april. Förhoppningen är att det ska ge fler ungdomslag på startlinjen under Tiomila i Nynäshamn.

Den 5 mars var det första anmälningsstoppet till Tiomila 2024 och avgiften höjdes därefter fram till andra anmälningsstoppet som är den 1 april. Tiomilaföreningen valde dock att behålla den ordinarie anmälningsavgiften på 690 kronor för ungdomslag fram till 1 april.

Tiomila konstaterar att det är få klubbar som kommit i gång med ungdomsträningen i början på mars och att de därmed kan vara svårt att veta hur många ungdomar som kan och vill springa en tävling två månader fram i tiden.

Så här skriver man på tiomila.se:

”För att ge flera chansen att både dra i gång ungdomsträningen och få en bättre överblick kring intresset för att springa Tiomila innan anmälan blir dyrare så kommer det inte bli en höjning av anmälningsavgiften för ungdomar till anmälningsstopp 2 utan den kommer ligga kvar på 690 kronor för ett lag. Det görs med en förhoppning om att fler ungdomslag ska finnas på startlinjen under Tiomila i Nynäshamn.”

Redan anmälda ungdomslag går inte att avanmäla och höjningen av avgifter i dam- respektive herrklassen sker som planerat.

Anmälan sker i Eventor.

Bildtext toppbild: Starten på Tiomilas ungdomskavle i Skellefteå 2023. Nu har Tiomilaföreningen vald att behålla ordinarie anmälningsavgift för ungdomslag till den 1 april. Bild: Johan Trygg.