07.05.2021

Samarbete med Maurten förlängs

Samarbetet mellan Svenska orienteringsförbundet och Maurten förlängs. "Jag är väldigt glad över att Maurten fortsätter sin stöttning till världens bästa landslag", säger Fredrik Tanfara, marknads- och försäljningschef på SOFT.
Svenska orienteringsförbundet och Maurten har samarbetat senaste åren.
2015 hittade det svenska företaget Maurten ett sätt att göra kolhydratrika produkter mer skonsamma för magen. Maurten utnyttjar hydrogel-teknologi i kombination med en hög energikoncentration och naturliga ingredienser för att framställa skonsamma sportdrycker och geler. Konceptet har visat sig mycket framgångsrikt och idag använder sig flera av världens främsta uthållighetsidrottare av Maurtens produkter. Läs mer här.
- Vi på RLVNT är supernöjda med att fortsätta samarbetet mellan Orienteringsförbundet och Maurten. Maurten har sedan länge en stark koppling till Orientering och vi ser fram emot att fortsätta sprida budskapet hur man laddar upp, presterar och återhämtar sig på bästa sätt med Maurten till Sveriges alla orienterare, säger Totte Lindén, sälj- och marknadschef på RLVNT.

Upppskattad produkt

Nu fördjupas också samarbetet mellan Maurten och det svenska orienteringslandslaget
- Maurtens produkter är väldigt uppskattade bland våra löpare och hjälper dem att nå sin maximala potential i såväl träning som tävling. De står även för kvalitet rakt igenom, vilket matchar vårt landslag utmärkt, säger Fredrik Tanfara, marknads- och försäljningschef på Svenska Orienteringsförbundet.