13.02.2024

Uppdatering av inloggningssystemet i Eventor

I och med en uppdatering av Riksidrottsförbundets system kommer Svenska Orienteringsförbundets centrala IT-system, Eventor, att införa ett nytt sätt att logga in. Denna förändring träder i kraft från och med torsdag, 15 februari.

Viktig information till användare som loggar in via IdrottOnline
Tidigare har användare kunnat logga in med sina IdrottOnline-uppgifter genom valet "Jag loggar in med mitt personliga Eventor-användarnamn och lösenord". Denna möjlighet kommer att upphöra.För fortsatt inloggning med IdrottOnline-uppgifter, vänligen använd den nya inloggningsrutan märkt "Jag loggar in med min IdrottOnline-användare".

För dig som inte loggar in via IdrottOnline

Om du inte använder IdrottOnline för inloggning, påverkas du inte av denna förändring och kan fortsätta att logga in som vanligt.

Effekt på externa tjänster
Denna förändring påverkar inte enbart Eventor utan även externa tjänster som använder Eventor för inloggning, inklusive Naturpasset, Omaps och OLA. Det är därför viktigt att känna till sitt Eventor-användarnamn för fortsatt tillgång till dessa tjänster.

Behöver du hitta ditt Eventor-användarnamn?
Besök hur man hittar sitt Eventor-användarnamn för steg-för-steg instruktioner.

Support och frågor
Vid problem med inloggningen, kontakta Eventor-supporten via e-post: eventorsupport@orientering.se