04.11.2021

Vi växer - SOFT söker en säljare

Här erbjuds en unik möjlighet att få jobba med försäljning av exponering och partnerskap på förbundsnivå inom sportens fantastiska värld!

Svenska Orienteringsförbundet är ett starkt förbund med #världensbästalandslag, en av Sveriges största friskvårdssatsningar #hittaut, #SVT som en god partner av våra sändningar och inte minst har vi en enorm räckvidd via våra medlemmar. För rätt person är detta en fantastisk möjlighet att få jobba med försäljning och partners i synergi av spännande rättigheter. Vi söker nu dig som vill vara med på vår tillväxtresa!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom förbundet och du anställs direkt hos Svenska Orienteringsförbundet. Vi kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt person, intervjuer sker löpande så välkommen in med din ansökan.

Då vår marknad- och försäljningschef finns i Göteborg så skulle det vara en stor fördel om även du är bosatt i Göteborgsområdet, men för rätt person så är vi öppna för en dialog oavsett var i landet du bor.

Om SOFT

Svensk Orientering är inne i en expansiv och positiv utveckling. Landslagen skördar stora framgångar i internationella sammanhang och prisas för sina insatser på idrottsgalan. Trots en pandemi i ryggen så har vi kvar samtliga partners och vi har dessutom skapat nya spännande samarbeten vilket vi ser som ett bra kvitto på att vi gör rätt saker. Tack vare våra tv-rättigheter så har vi lyckats nå en bred publik vilket även stärker våra möjligheter att bearbeta nya potentiella partners framåt, detta ger oss fina förutsättningar för att lyckas nå våra uppsatta mål.

Totalt samlar Svenska Orienteringsförbundet närmare 87 000 medlemmar vilket för oss till ett av landets större idrottsförbund. Vi har fyra grenar; orienteringslöpning, skidorientering, mountainbikeorientering och precisionsorientering. Vår ekonomi är stabil och vi är idag drygt 20 medarbetare, merparten finns på vårt kansli i Stockholm. Tv-sändningarna på SVT där bland annat VM, EM och världscuperna har visats har gett oss en bred räckvidd. Vi har en stark vision om att orienteringen skall fortsätta ta ytterligare kliv framåt vilket även kommer att stärka våra rättigheter och möjligheter inom partners och exponering, där blir du en avgörande spelare.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundansvarig säljare på förbundet kommer du har en viktig roll i vår fortsatta utveckling framåt, som stöd har du en erfaren försäljningschef som du kommer jobba i nära dialog med. Du kommer att vara ansiktet utåt i flera avseenden där du blir kundansvarig för de relationer du bygger upp, och ansvara för att bibehålla en god kundrelation. Du kommer att bearbeta potentiella kunder från norr till söder och ansvarar för hela säljprocessen.

Ditt fokus kommer till en start att vara försäljningen av exponering och paketlösningar mot partners inför de inplanerade SVT-sändningarna, världscupen och SM-veckan, synlighet och exponering på våra plattformar, men inte minst bearbetning mot potentiella förbundspartners.

Som en del i rollen så kommer du att vara med på plats under större tävlingar där vi tar ansvar för arena, partners, VIP arrangemang och partnerträffar – detta i tätt samarbete med försäljningschefen.

Har du ett allmänt idrottsintresse är det givetvis väldigt positivt med hänsyn till att vi jobbar inom sportens värld, men vi lägger störst vikt på din förmåga att vilja uppnå uppsatta mål inom försäljningen, en positiv relationskapande profil och ett härligt driv framåt!

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

För att trivas i rollen som säljare ser vi att du har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor och är inte rädd för att söka upp nya kontakter.  Dina styrkor är att du är en god relationsskapare och har ett starkt affärssinne. Du ser arbetet som en social mötesplats och uppskattar när arbetet ger möjlighet till nya kontakter och nätverkande. Du tar ett stort ägandeskap för ditt ansvarsområde och planerar och driver ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Du tycker om att jobba mot uppsatta mål och drivs av att göra affärer.

Våra förväntningar på dig är:

• Att du gillar aktiva kundkontakter och har ett utpräglat affärssinne.
  • Att du skapar tydliga ”win-win” affärer
  • Att du är socialt begåvad och utpräglad relationsbyggare
  • Att du har en hög egen drivkraft och vilja att lyckas
  • Att du är mål- och resultatinriktad och tar ansvar från start till mål, inklusive uppföljning och analys
  • Vana att arbeta med sociala medier som ett viktigt verktyg i ditt arbete

Dina kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet av att lyckas med uppsökande försäljning
  • Förmåga att sätta sig in i våra partners affärsmodeller
  • Relationsbyggare av rang
  • Initiativförmåga utöver det vanliga
  • God kunskap i Office programmen
  • B-körkort

Övrig information

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tills vidare – vi tillämpar sex månaders provanställning.
Heltid med tillträde: snarast.

Placering: Göteborg/Stockholm

Så ansöker du
Ansökan med personligt brev och cv skickas till e-postadress: fredrik.tanfara@orientering.se

För ytterligare information
Marknads- och Försäljningschef, Fredrik Tanfara, 0722-428400, fredrik.tanfara@orientering.se
Facklig kontakt Unionen, Lars Greilert, 010-4765 366, lars.greilert@orientering.se

Ladda ner annonsen som pdf.