26.06.2020

Vilka skidorienterare vill åka för Sverige på Universiaden 2021?

Skidorientering
Vinteruniversiaden 2021 arrangeras i Schweiz. Intresserade skidorienterare ska anmäla intresse senast i augusti.

Universiaden eller Världsstudentspelen är ett internationellt sportevenemang, där deltagarna är universitetsstudenter. Universiaden hade premiär 1959 och organiseras av Fédération Internationale du Sport Universitaire.

Vinteruniversiaden arrangeras varannat år och 2021 har turen kommit till Schweiz där 60 nationer ska göra upp i tio olika idrotter. Tävlingarna pågår 21-31 januari och skidorienteringen kommer att avgöras i Lenzerheide.

De skidorienterare som är intresserade av att delta ska anmäla sitt intresse till förbundskapten Ann Enman senast i augusti. Mejla till ann.enman@hotmail.com

HÄR hittar du hemsidan för Vinteruniversiaden 2021.