27.02.2017

Info om tävlingsansökan

Tävlingskommittén har nu skickat eller delat ut "Ansökan om tävling 2018" på papper till ordförandena i klubbarna.

MtbO
Årsmötet beslutade att från och med 2017 skall det arrangeras DM medel i MtbO. Att tänka på är att i fortsättning måste det ansökas för nästa år nu, som övriga tävlingar.

En  långtidsplan bör/skall göras, men eftersom Tävlingskommitten inte har riktigt kläm på vilka som vill/kan så vore det bra om ni "ansöker" om att ingå i planen . = Hör av er.

Framtiden
Värdetävlingar skall vi ha i Värmland nu när det "bara" är genomförandet kvar av O-Ringen så det är dags att planera för nästa.

2019 går skogs - VM i Norge och då vill SOFT gärna att det arrangeras Swedish Leauge i Värmland. Det skall sökas två år i förväg alltså nu 31/3 2017.  Det vore att bra tillfälle.

Tiomilaföreningen söker arrangörer för 2022 -2026. I år går tiomila i Göteborg och därefter i Skåne så varför inte i Värmland? Ett samarbete med flera klubbar så tror jag det är möjligt att få denna historiska tävling i Värmlandsskogarna.

Tänk till!

Ett par saker som skulle tagits upp på årsmötet men av någon anledning inte gjordes.

- DM Lång arrangeras av Deje 2019 och av SISU Forshaga 2021 de undrar om de kan använda samma karta? Alltså vad ni i övriga Värmland har för synpunkt om det går bra eller annat? Kontakta Anders Olsson Deje anders.k-o.olsson@telia.com  med era synpunkter plus eller minus.

Kartkontroll
Enligt SOFTs bestämmelser skall en tävlingskarta vara godkänd av distriktet. VOF har löst detta i många år, men det finns inte resurser att göra alla terrängkontrollerna. Därför måste klubbarna hjälpa till med terrängkontrollen. De som i klubbarna gör dessa kontroller skall ha en grundläggande behörighet. Denna utbildning göres av Jonny Jonsson:  jonny.jonsson@berdband2.com   För mer info se Kartinfo 2 2016.

Läs mer om ansökan tävling 2018 här!

Ramprogram 2018 hittar du här!