04.09.2015

Rösta fram Årets Värmlandsorienterare

Tillhör du styrelsen i en värmländsk orienteringsklubb, eller Skogsflickornas och Skogskarlarnas råd, eller är pressansvarig i klubben? I så fall ingår du i juryn som röstar fram Årets Värmlandsorienterare 2015.

Vår omröstning av "Årets Värmlandsorienterare" återkommer även i år. Utmärkelsen kommer som tidigare att delas mellan en seniorlöpare och en juniorlöpare.  Detta eftersom det kan vara svårt att jämföra prestationer inom dessa båda klasser.

Följande discipliner ingår i omröstningen:

Orientering        Skid-O        MTB-O

Juryn består av

-orienteringsklubbarnas styrelser samt Skogsflickornas och Skogskarlarnas råd

-orienteringsklubbarnas pressansvariga

-samt massmedias sportredaktioner

som var och en förfogar över en röst.

Det är vår förhoppning att Ni vill hjälpa oss med denna omröstning för 2015. Beträffande regler med mer, se bestämmelser på nästa sida.

Skriv upp Dina/Era kandidater på bifogad röstsedel, vilken skall vara VOF's kansli tillhanda senast tisdagen den 17 november 2015. Dina röster kan Du också skicka via e-post: monika.wikstrom@varmland.rf.se

Resultatet av omröstningen meddelas via pressmeddelande i samband med Värmlands Orienteringsförbunds Orienteringsgala den 5 december och på Värmlands OF's hemsida: www.orientering.se/varmland .

Pris till de båda klassvinnarna kommer att delas ut i samband med O-Galan i Deje den 5/12 2015.

Vi ser fram emot Era röster!

Med orienteringshälsningar

Värmlands Orienteringsförbund

Enligt uppdrag

Monika Wikström

Distriktskonsulent

Bestämmelse för Årets Värmlandsorienterare

Kandidater:

Orienterare, Skid-O eller MTB-O tävlande för, till Värmlands Orienteringsförbund ansluten förening. Två personer skall utses - en senior (D 21 eller H 21) och en junior (D 18, D 20, H 18 eller H 20).

Jury:

Värmlandsklubbarna, Skogskarlarna och Skogsflickorna har en röst/förening (motsvarande). Pressansvarig i varje klubb har en röst. Massmedia i landskapet Värmland har en röst/respektive sport-redaktion/tidning, radio, TV.

Regler:

Varje jurymedlem rangordnar de under året tre främsta Värmlands-orienterarna, Skid-O eller MTB-O i senior-/juniorklassen på bifogad röstsedel eller via e-post.

Poängberäkning:

Poäng ges efter skalan 5, 3 och 1 poäng. Den orienterare i respektive klass som erhåller högst poängtal, utses till "Årets Värmlandsorienterare". Vid lika poängtal vinner den löpare som har flest första placeringar på röstsedlarna. Om inte heller detta ger utslag, fäller VOF's elitkommitté avgörandet.

Samtliga röstsedlar skall skickas till VOF's kansli som svarar för röst-sammanräkningen.

Bedömnings-

kriterier:

"Årets Värmlandsorienterare" skall utses på i första hand tävlingsmässiga meriter under det gångna året.

Offentliggörande:

Resultatet av omröstningen meddelas genom pressmeddelande till tidningarna i samband med VOF's O-Gala den 5/12 och på VOF's hemsida.

Prisutdelning:

Ett pris kommer att delas ut till de båda klassvinnarna i samband med VOF's O-Gala den 5/12 2015.

"-----------------------------------------------------------------------------------

Röstsedel till Årets Värmlandsorienterare 2015

Röstat har organisationen:___________________________________________________________

Sammanhållande/ansvarig har varit:____________________________________________________