29.05.2017

Stipendier att söka

Aktuella stipendier att söka från Skogssportens Gynnare är: Silverkotten, Mångfaldsstipendiet och Gröna kotten.

Skogssportens Gynnare meddelar:”Nu vill vi ha ert stöd i att sprida vidare, att det är dags för nya stipendieutdelningar i anslutning till O-Ringen i Värmland. Utdelningen kommer att ske söndagen den 23 juli i anslutning till prisutdelning. Styrelsen träffas den 5 juni och fattar ett antal beslut. Med andra ord är det hög tid att ansöka. Men – absolut inte för sent.”

De aktuella stipendierna är just nu:

*    Silverkotten, delas ut med 20 000 kr till en klubb och 10 000 kr till vardera två klubbar. Här uppmärksammar vi en klubb i vardera Götaland, Svealand och Norrland.

*   Mångfaldsstipendiet, delas ut med 15 000 kr. Det är sista året som detta stipendiet finns, som vi ser det just nu. Detta stipendium är en gåva från Inge Blomberg som delas ut under fem år.

*  Gröna Kotten, delas ut med 15 000 kr. Ett tydligt stipendium med koppling till miljöområdet.

Om dessa tre stipendier kan vi läsa vidare på http://skogssportensgynnare.se/stipendier/
 Här finns ansökningstider och blankett att fylla i.

Välkommen att bli medlem -vi behöver ditt stöd! Läs mer här: http://skogssportensgynnare.se/bli-medlem/

Ha en fortsatt härlig tid nu och framöver.

Hälsningar
Skogssportens Gynnares styrelse/Kerstin Karlsson sekr