12.03.2020

Värmlands Orienteringsförbund har haft årsmöte

Onsdagen den 4 mars höll Värmlands Orienteringsförbund årsmöte på Idrottens Hus i Karlstad.

15 klubbar av 28 möjliga var närvarande med ombud. Till ordförande för mötet valdes Yngve Johansson, Kristinehamn. Revisorerna rekommenderade ansvarsfrihet för styrelsen för det gångna verksamhetsåret.

Ordförande Christina Gabrielsson kommenterade året som gått med följande ord:

• Rekordmånga deltagare på ett mycket lyckat Värmlandsläger som är ett läger för våra ungdomar.
  • För andra året i rad så arrangerade vi ett DM i Precisionsorientering.
  • Vi har haft en värdetävling i Värmland under året, Swedish League avgjordes i Värmland i mitten på april, hela svenska eliten var på plats. Säffle OK, OK Älgen, OK Tyr och Skattkärrs SOK var arrangörer och fick väldigt gott betyg av alla.
  • Ungdomskommittén anordnade en resa till VM i Norge med många deltagare.
  • Tack till Värmlands Skogskarlar och Skogsflickor för deras stöd till ungdomar och juniorer.
  • Under årets ordförandeträff var medskicket att man skulle satsa på utbildning och det är det som visas nu i en utbildningshelg på Selma Spa under kommande verksamhetsår.

Inga motioner hade inkommit till årsmötet.

Årsmötet beslutade enhälligt, på valberedningens förslag omval av Christina Gabrielsson som tillträdde 2019 som ordförande.
Elin Lundkvist, OK Tyr avtackades efter fyra år i VOF’s styrelse. Även Maria Dåverhög, OK Jösse valde att avgå efter ett år.

Styrelsen är nu fulltalig och ser ut enligt följande 2020:
Christina Gabrielsson, OK Mangen (ordförande)
Britt-Marie Lundqvist, Kils OK (vice ordförande)
Solweig Karlsson, Filipstads OK (kassör)
Håkan Lindberg, OK Djerf (tävling)
Marianne Gerborn, Årjängs OK (nyval/fyllnadsval 1 år)
Lars-Ola Westerlund, Deje SF (MTB-O)
Lars Nordström, Kils OK (Ungdom)
Johanna Kindlund, OK Tyr (Elit)
Linnea Landfors, Deje SF (nyval)